اوباما الشيوعى المسلم الاشتراكى اليهودى المسيحى اهلا بك









بعد صراع طويل الامد ومعركه انتخابيه قيل انها الاغلى فى تاريخ الولايات المتحده الامريكيه ومعارك لفظيه بين العصبى (ماكين )


والهادئ الماكر (اوباما) انتهت امس الانتخابات الامريكيه بالاعلان رسميا عن فوز مرشح الديموقراطيين باراك اوباما بفوز ساحق استطاع


فيه الحصول على بعض الولايات الجمهوريه فضلا عن معظم الولايات المتأرجحه كما اخد اصوات معظم (الشباب , كبار السن , المهاجرين

من امريكا الشماليه , اليهود , المسلمين , المسيحين الارثوذكس) بالطبع فضلا عن اصوات الافارقه والزنوج بشكل عام ,,, (صراحه لا


اعلم من اعطى صوته لماكين !!!)

اوباما هل هو شخصيه تستحق كل هذا الدعم .

شاب من اصول مسلمه افريقيه يغلب عليه اللون القمحى

ماهى الامكانيات الخاصه التى وُجدت فى شخص كهذا كى يحصل على كل هذا

ارتقى سريعا جدا فى اروقه الحزب الديموقراطى, حصل على ترشيح الحزب بعد معركه ضاريه مع هيلارى كلينتون مفجرا مااعتبره


المحللون السياسيون وقتها مفاجأه من العيار الثقيل ........

............................

بعد حصوله على ترشيح الحزب استطلاعات الرأى اشارت الى تقدمه بفارق نقاط واسعه عن منافسه الجمهورى

.....................

النتائج الاوليه تعلن تقدم مريح لاوباما واخذه اصوات فرجينيا وفلوريدا واوهايو وواشنطن و و و و واخيرا الاعلان الرسمى عن اول رئيس


اسود فى تاريخ الولايات المتحده الامريكيه

...................

ربما يؤيده المسلمون : لانه اول مرشح له اصول مسلمه ولموقفه من العراق وافغانستان

ربما يؤيده كبار السن : لان فى برنامجه تعاطف كثيرا مع اصحاب المعاشات

ربما يؤيده اليهود : نظرا للعبه على وتر الصهيوينه كثيرا (زيارته لاسرائيل وارتدائه القبعه اليهوديه وصلاته وبكاءه (المرسوم) عند حائط


البراق (المبكى) ....واعلانه كثيرا انه سيكون مناصر اسرائيل الاول

ربما يؤيده الافارقه والزنوج :لانه اول رئيس زنجى من اصل افريقى واول من يحقق حلم لوثر كينج

ربما يؤيده العرب : لبرنامجه الانتخابى الغير توسعى عكس برنامج منافسه التوسعى وطبعا لترديده كثيرا انه سيسحب قواته من العراق


وافغانستان

ربما اؤيده انا : لاننى اظن انه محاوله للتغيير (كما يقول عن نفسه) او على الاقل احسن الوحشين .

باراك اوباما .........

من المفارقات : انا باراك تعنى مبارك باللغه الساحليه

ومن المفارقات ايضا ان عمر اوباما مقارب لسن جمال مبارك

ومن المفارقات ايضا ان العالم بأسره يؤيد اوباما ويعلق احلامه علي شاب زنجى نحيف من اصول افريقيه مسلمه ..

او كما يقول هو شيوعى رأسمالى علمانى اشتراكى مسيحى يهودى مسلم

...........

Obama : Rabena m3ak yabny >>> wyb3dk 3an el moslmen @

54 تعليق:

  • قلم رصاص & فارس الإخوان

    السلام عليكم

    إزايك يا حسام

    بالنسبة لفوز أوباما انا عايز أقول في الأول أوباما ماكين ماهو الفرق فاثنين هما وجهان لملة وعملة واحدة فالاثنين ولائهم الأول للصهاينة نعم ممكن تختلف من ماكين لاوباما في دارة السياسة الداخلية لأمريكا نما للعالم الخارجل فكلاهما سيبنفذ التعليمات الصهيونية

    ثانياً : نحن نأمل التغيير أن يأتي من العرب ولا نريده من اليهود ولا الصهاينة فمتي تفوق أمتنا وتكون هي قائدة العالم ولا ننظر أن يأتي قائد جيد في أمريكا كي يقود العالم

    ثالثاً : أنا أؤيد رأي الشيخ القرضاوي الذي قال رأيه فيه بصراحة شخصياً، أتمنى أن يفوز ممثل الحزب الجمهوري ماكين، لأنني أفضل العدو الصريح الذي لا ينافقك في عدائه، وبالتالي فهو لا يدفعك لكي تنافقه أيضاً، أفضله على العدو الذي يلبس قناعاً.
    وقال الشيخ القرضاوي: العدو الصريح، سيجعلك تحدد مواقفك بوضوح دون مواربة، ودون تمييع، وهو أيضاً سيظهر المنافقين في صفوفك، فمن يقف معه وهو بهذا العداء الصريح فهو منافق ولا شك، والعدو الصريح يجعلك دائماً على أهبة الاستعداد لمواجهته، بينما العدو المقنع، فهو يجعلك خاملاً مُسَوِّفاً، أو كما يقال نائم في العسل.

  • قلم رصاص & فارس الإخوان

    السلام عليكم

    حسام باشا مرة تانية أنا جبت نص التصريح بتاع الدكتور القرضاوي واليك التصريح :

    والذي كان بعنوان:

    العلامة الشيخ القرضاوى يتمنى فوز ماكين الجمهورى لكونه عدو صريح

    صرح العلامة الشيخ القرضاوى (رئيس الاتحاد العالمي لعلماء المسلمين) عن أمله في أن يفوز المرشح الجمهوري جون ماكين بالانتخابات الرئاسية الجارية الآن، مرجعًا السبب إلى أن ماكين عدو صريح، ووجوده يعني استمرار داعي الجهاد في نفوسنا.

    جاءت تصريحات القرضاوي عبر رده على موقعه الشخصي على سؤال عن حكم مشاركة المسلم في الانتخابات الأمريكية، ومن يتمنى هو أن يفوز في سباق الرئاسة.. أوباما أم ماكين؟
    كان رد الشيخ القرضاوى مفاجئًا، لكنه يحمل مبررات من وجهة نظره، قال: شخصياً، أتمنى أن يفوز ممثل الحزب الجمهوري ماكين، لأنني أفضل العدو الصريح الذي لا ينافقك في عدائه، وبالتالي فهو لا يدفعك لكي تنافقه أيضاً، أفضله على العدو الذي يلبس قناعاً.

    وقال الشيخ القرضاوي: العدو الصريح، سيجعلك تحدد مواقفك بوضوح دون مواربة، ودون تمييع، وهو أيضاً سيظهر المنافقين في صفوفك، فمن يقف معه وهو بهذا العداء الصريح فهو منافق ولا شك، والعدو الصريح يجعلك دائماً على أهبة الاستعداد لمواجهته، بينما العدو المقنع، فهو يجعلك خاملاً مُسَوِّفاً، أو كما يقال نائم في العسل.

    ونصح القرضاوى العرب الذين يفضلون فوز المرشح الديمقراطي بقوله: لمن يعتقد أن الديمقراطيين أقل عداوة من الجمهوريين، فيكفيه أن يعرف أن عدد من قُتل من العراقيين على يد الديمقراطي بيل كلنتون أثناء حصار العراق، هم أضعاف من قتلوا على يد الجمهوري بوش.

    وأضاف: الديمقراطيون يقتلونك ببطء وبدون أن تشعر.. وهنا يكمن خطرهم، إنهم كالحية، ناعمة الملمس التي لا تشعر بها إلا والسم قد دخل بالفعل في جسدك، ومن أجل كل ذلك، أتمنى أن يصل ماكين إلى الحكم، لكي يستمر داعي الجهاد في نفوسنا، ولكي لا نركن إلى الذين كفروا فتمسنا النار.

  • وومن

    حسام

    المثل بيقول صاحب بالين كداب امال ده بقي اللي بيرقص علي كل الحبال

    اكيد هو عرف يعزف علي كل الأوتار بمهارة بس في الواقع ده مش هايبقي حقيقي اكيد هاميل لجانب لآن هي دي السياسة ولآن في اجندة غير معلنه يتتنفذ بحذفيرها بغض النظر عن اللي قاعد علي الكرسي وخلينا دايما نفتكر مصير كينيدي ورابين دي نتيجة التغيير

    تحياتي لأخي

  • أخـــ مسلمة ـــت

    السلام عليكم

    والله انا مش عارفة ليه ماعلقتش اي امل علي واحد منهم
    يمكن لاني متاكده انه مافيش تغيير من ناحيتهم
    التغيير لازم يبدا مننا
    وكلهم زي بعض في الاخر

    صهاينة او مؤيدين او مجبرين علي تنفيذ الاوامر الصهيونية

  • mahasen saber

    يشرف يا حسام اوباما من مكين من بوش متفرقش كتير
    والرياسه الامريكيه بيننا وهنشوف
    ويا رب العرق المسلم اليى جواه يحنن سياسته علينا شويه واضعف الايمان ينسحب من العراق وافغانستان زى ما قال

  • رئـــــيسـة حزب الأحلام

    ناس كتير متفاءلة باوباما
    بس اتمنى من الله ان يزيد هذا التفاؤل مع الايام ومايقلش
    الف تحية لك

  • Hosam Yahia حسام يحى

    فارس الاخوان

    :d هلا وسهلا فيك

    انا اقصد اختلاف الاديولوجيات ونشأه المرشحين

    باختلاف تلك الاشياء سيختلف بالتاكيد دورهم واتجاهات سياسياتهم

    :d

    لىَ عةده عشان راى الدكتور القرضاوى

  • حسن حنفى

    اللهم امين ان شاء الله يبعد عن العرب جميعا

  • daktara

    اوباما وماكين وجهان لعمله ولحدة بالطبع
    السياسة الخارجية لن تختلف كثيرا
    المزايا التي سيقدمها اوباما ستنعكس فقط علي المواطن الامريكي في الداخل

    انظر حولك
    د. خالد عزب

  • ☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪

    تزعجني حالة إقتحام نشوة الفرح بانتصار زائف زالف التي انا بصددها ، ويؤسفني ان اباغتك وكل انصــار ومؤيدي حلم التغيير الذي دعى إليه اوباما ابن حسين المسلم بخبر من شأنه اعتلال صحتك النفسيه ... عزيزي المبتهج المسكين ، فعلا ً لست موكلا ً بتنغيص حياتك الهلاميه او تفنيد احتمالاتك وإدعاءاتك ، وكل ما في الأمر ان لي رأيـاً أصبو وأميل إليه في شأن الاستبشار خيراً بقدوم رئيس اسود لبيت ابيض ... ووجب فيه التنويه والتوجيه ...
    فمن أوباما إلى ماكين ... لا يختلف الامر بل يهين . هذا وذاك واجهه تلميعيه وتجميليه لبواطن أمور سوداء تربصيه ... ولا يغرنك مسارح تمثيليه مولتها ايادي خفيه بغية أمور دعائيه ... والحقيقه في اختلاف سحيق عن ظاهر يدعو للتصديق ...
    اقول لكم ... ان من يدير الشأن برمته قابع خلف الستــار ... يدرك ما استحالة إليه صورة الجمهوريين في مخيلة العالمين ... وما اقترفه الاحمق بوش الابن في حق شعوب وأمم كفيل بان يدمر مصداقية أكبر مرشح جمهوري أمام أقل وأبسط جهد من منافس له حتى وإن كان أسود من اصول اسلاميه كينيه جيء بأجداده يوما ما لإستعبادهم وإستغلالهم شر استغلال ... لذلك فقليل من بهجة التهليل لن يضيرولابأس من تغيير... وجوهر الأمر يتجلـّى مع قليل من توضيح وللامور تصحيح ...
    مخطئ حتى الكـُـفر من يجول بنفسه خاطرة ان أمريكا كســائر بلاد القطيع التي يتحكم بأمورهم الداخلية وفي حدود طبعا فرد متفرد ... يقول فيطاع ، يفتي فـَيـُـقـَدَّس ، يطول بقاؤه فيـُسْـتـأله ( من الآلهه ) ...
    فالحياة السياسيه بأمريكا تختلف كثيرا عن بلاد ( الخوزعبليكا ) التي نعيش بها ... تتحرك القرارت والمآخذ في اتجاه صيانة الأمن القومي والاستراتيجي وليذهب العرب والشرق الأوسط بما فيه ومن فيه عدا فتاة الليل إس إس ( إسرائيل ) إلى سعير الحروب والجحيم التي توقـَدُ من بترولنا المتحكمون الممتصون المغتصبون له ...
    سواء بالإحتلال وبلطجة الإفتعال كما في عراقنا الممزع ، او بأكلان العقول وتقديم القرابين والعجول الإستشاريين كما في طول الخليج وعرضه ...
    لا يعبأ البته امريكيو أمريكا بحالنا ومحتالنا ، ولا يشغل بالهم سوى درء السوء المحدق بفتاتها إس إس وإطلاق عمليات القصف على عينك يتاجر كما في سوريا الخرساء ، او بوعود المحاصره والعقوبات والحرمان كما يحدث لطهــران ، لذلك أشفق على من يعوِّل على أوباما مهمة تخليصنا من سائر المصاب التي تنخر بدن شرق اوسطيتنا ...
    وخير دليل على صدق التحليل والتأويل ... زيارة أوباما للشرق الاوسط والتي حرمنا هنا في مصر من إشراقته المتلألئه وآثر بها وإستأثرها لحائط المبكى وارتداء قلنسوته في تمثيل وحبكه ... والوعود البراقه بحفظ امن وامان إسرائيلية إسرائيل ... والعمل على إيجاد البديل والحد والتقليل من تسلل الشماليل... هيــا تبجح معي وقل ان زيارته لإسرائيل اولى وفق ابسط تقدير لخصامة الخنازير مع حماس وحصار غزه ، وهناك قد يجني فائده ودعم معنوي اعتى من مثيله في مصر ابو الهول الأثير ...
    أرد عليك بالقدر ذاته من التبجح وأقول عض الانامل حيرة يا مسطول ، من انت ليشرق ارضك اومباما افندي بزيارة تاريخيه لجمع التأييد والمصداقيه ... وانت العبء ملتهم التكيه المعونيه ... منتقص الديمقراطيه ... صاحب الاغلبيه النوابيه ... والانتخابات والشفافيه ... وكلو ضحك على الدقون والافنديه يعنيــّـه ...
    عزيزي افق ... فالكل سواء حتى وإن ولـّـو سدة الحكم الامريكيه لأحكم حكماء العقل والدهاء ... فالقول الفصل اولا واخيرا للمصالح المنفرده وليست المشتركه ...
    لذلك اقول من اوباما لمكين .. يا قلب لا تحزن ولا تستكين ...

    2LBGARE2

  • Hosam Yahia حسام يحى

    وومن

    طبعا هيميل بس مع الميلان هيحاول يحفظ ماء وجهه قدام الباقى

  • Hosam Yahia حسام يحى

    اخت مسلمه



    :)

    انا بقا علقت املى فى فتله

  • Hosam Yahia حسام يحى

    محاسن صابر

    ده اللى انا اقصده

    بالفعل

  • Hosam Yahia حسام يحى

    رئيسه حزب الاحلام

    يااااارب

    :)

  • shayma

    هما كلهم شبه بعض

    مش هتفرق كتير

    جزاكم الله خيرا..وحضرتك من ضمن من أهديهم موضوع لبست الدبلة
    وتقريبا المعنى وصل لحضرتك

    في انتظار إطلالة كبيرة لكم قريبا ان شاء الله

  • عمر أفندى و أبووه

    حسام و كل قراءك المحترمين

    انا ليا وجهة نظر فى لماذا فاز اوباما فى هذه الانتخابات ارجو مشاركتى رأيكم فيها على هذا الرابط

    www.omarafandy.com

    ابوعمر

  • فزلوكة

    هما الدعوتين اللى فى الآخر دول أهم حاجة D:
    لأ هى الفكرة انى فرحت لفوز أوباما عشان فكرةالإرادة
    لكنى أعتقد أن الموضوع يتعلق بإدارة وليس مجرد شخص زى عندنا

    يعنى هناك استراتيجيات عامة للولايات المتحدة لن يتخطاها اوباما او غيره

    بالتوفيق

  • حسام يحى

    حسن حنفى


    يارب

  • Hosam Yahia حسام يحى

    daktara


    فى الانتظار

  • حسام يحى

    عماد الدين يوسف

    :)

    اخترت حضرتك عشان اقول ردى فى الموضوع ده على كل المعلقين قبلك بما انك اكبر تعليق
    ...


    اولا عندما قُلت ان اوباما أيده يهود ومسيحيون ومسلمون وافارقه وانا

    فذاك واقع لاخلاف فيه


    ....

    حضرتك والباقى معلقين على نقطه اننا نتكلم على دوله مؤسسات وليس دوله يجكمها فرد مثلنا
    طبعا انا اؤيد وجهه نظركم بس انا لما اتكلمت عن اوباما مش باقول ان برنامجه الانتخابى اللى نجح بيه هوا غير او مختلف عن برنامج حزبه اللى مسيطر على الكونجرس مجلسيه
    يعنى دوله المؤسسات تحت حكم الديموقراطيين بالكامل يعنى البرنامج الديموقراطى هيتطبق بالكامل
    وطبعا وعوده بالانسحاب من العراق وافغانستان ستنفذ ان شاء الله يعنى


    وبالتاكيد برده انا مش منتظر منه انه يرجع لمسلمين فلسطين مثلا

    انا بس باقول انه هيحاول يوفق ولو قليللا علاقته بالدول العربيه

    ولو حتى انسحب من العراق وافغانستان
    بس
    يبقا كده اوباما احسن من ماكين ده

    يلا ربنا يستر

    ولاعزاء للماكينين بجد

  • Hosam Yahia حسام يحى

    shayma

    جزاكم الله خيرا يافندم

    :)

    باذن الله

  • Hosam Yahia حسام يحى

    عمر أفندى و أبووه


    ان شاء الله

  • Hosam Yahia حسام يحى

    فزلوكه

    :)

    طبعا اهم حاجه الدعوتين :d

    ...........

    الاستراتيجيات مش هتتغير تمام
    بس برامج الحزب الحاكم اتغيرت طبعا

    ويعنى اهى احسن من اللى فاتت

    ونحن فى الانتظار

  • اصحى يا نايم

    لا تغرق فى الاحلام يا عم حسام .. مش كفاية ان أول قرار لاوباما كان تعيين اسرائيلى فى منصب كبير موظفى البيت الأبيض وهو أهم منصب فى البيت الابيض والاسود له


    نعم كنا نتمنى فوز ماكين لأن العدو الصريح أفضل من العدو المنافق كما قال الشيخ القرضاوى

  • م/ الحسيني لزومي

    شارك في الحملة الشعبية للقي بالجداول الانتخابية وادعو غيرك
    ضع بنر الحملة علي مدونتك
    البنر موجود علي مدونتي

  • م/ الحسيني لزومي

    شارك في الحملة الشعبية للقي بالجداول الانتخابية وادعو غيرك
    ضع بنر الحملة علي مدونتك
    البنر موجود علي مدونتي

  • حسام يحى

    اصحى يانابم

    هوا كان قايل كده من الاول اصلا

    :)

  • حسام يحى

    اصحى يانابم

    هوا كان قايل كده من الاول اصلا

    :)

  • احمد اشرف

    اهلا بيه

    بس انا مش متفائل كتير لانه

    قبل ميكون افريقى فهو امريكى

    و ليس مسلم وهو قال كده

    وانه شيوعى دى مشمعقوله لانه رئيس اكبر دوله راس ماليه

    يعنى الكلام اللى قاله علشان الانتخابات

    واحنا مش هنستفاد حاجه لانه زى غيره

    وحكاية خروجه من العراق والحرب على العراق مش علشان سواد عيوننا ده علشان يوفر ميزانية الحرب الكبيره وعلشان شعبه عايز كده

    وحكاية فلسطين متهيالى مش هيبقى فيه جديد لانه قبل حتى ما ينتخب راح اترمى عند اليهود

    من الاخر اهلا بيه

  • سمية-بنت البنا-

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    المدون الفاضل .. حسام يحي ..

    وهــا نحـنُ ذا ننتظــر ...

    لنــعرف الحقــيقة ...

    أخشــى أن تكــون كسابقتهــا ...

    فـأنا أظـن أنهـا أساسيات واستراتجيات نشـأة دولـة ..
    وربمـا يكون التغيير طفيفاً..


    وفي كل الأحـوال ..
    فــأنا كنتُ أؤيد التغــيير ..
    فهـو سُنـة الحــياة ..
    وعــلينــا أن نُجرب الجميـع ..


    اللهمـ نصرك الذي وعدت ...

    جزاكمـ الله خيراً ..

    وبوركتمـ
    ___
    أختكمـ::
    سمية_بنت البنا_

  • شوكت

    ربما يا يا حسام انه ربما ان اوباما اللي هو ربما يطلع كويس و ربما يطلع مش كويس و حيث انه ربما ان اوباما يخيب ظنون البعض و ربما لا يخيب ظنون البعض فربما و ام ربما و عيلة ربما انه ربما ان اوباما ربما وووووووووووووو

    ازيك يا حسحس واحشني جدا

    و ابدأ في .............

  • حسام يحى

    احمد اشرف

    :)

    احسن الوحشين

  • حسام يحى

    سميه بنت البنا

    اهلا بحضرتك يافندم

    :)

    يارب

  • حسام يحى

    شوكت

    من عنيا ياانا

    :)

  • كيكى

    ازيك يا حساااام؟
    يارب تكون بخير
    والله يا حسام مبقتش تفرق مسلم مسيحى يهودى ابيض اسود مخطط
    بيتشلقب فى الهوا
    امريكا هى امريكا وسياستها معروفة فا ملهاش نوجع دماغنا بسناريو كلنا عارفين من قبل ما يحصل
    اقولك حاجة احسن
    ...........
    هاكونا مطاطا
    عووووووووووووووووووووو

  • اصرار أمل

    أوباما !
    أتوجس خائفة من القادم !!!
    رأيته منذ سنتين أو أكثر مع أوبرا وينفري وأعجبت حينها بحلمه واصراره عليه ..
    أما الآن وقد صار مصير الكثير من قضايانا - وللأسف- بين يديه ؛ فقد بت أخشاه ؛ كما كل من سبق من رؤساء أمريكا .
    أعتقد ان الحل لاهيبقى من أوباما ولا من غيره ؛
    الحل هييجي لما نقدر نقول كلمتنا بصوتنا ونقدر ننفذها ؛

  • حسام يحى

    كيكى

    الحمد لله

    :)

  • حسام يحى

    اصرار امل

    :)

    هوا مجرد تغيير وضع خارجى بس الاصلاح الحقيقى هيكون داخلى طبعا ان شاء الله

  • بسمة ولكن..

    وانا اؤيده لانه يشبه الشيكولاته كثيرا

  • حسام يحى

    بسمه ولكن

    هههههههههههههههههه

    لئه مش للدرجه دى

    الراجل مش فحمه يعنى

    ههههه

    عياله بس اللى شيكولاته :d

  • kAn _ 7Lm

    السلامووو عليكووو

    البوست حلو كتييييييييييييير

    دمت بأفكار جديدة

    (ان شاء الله)

    ربنا معاك ومعانا

    سلامووووووووووووز

  • Hosam Yahia حسام يحى

    كان حلم

    :)

  • Batoooot

    اهلايننننننننن اهلايننننننن اظاهو والله اعلم انا سطح الجران عامل شغل كويس على العموم حمد الله على السلامه
    وبجد موضوع جميل وربنا يبعد عن العرب اجميعا
    تحياتى
    بطوووووووووط

  • محمد العتر

    أنا مش هعلق على البوست ... لإنك عارف رأي ونظرتي في الموضوع ده ....


    مش عراف تعليقي في مكانوا ولا لا ... بس الأغنية جميلة ...

    :)

  • Gilan

    مش هتفرق يافصيح
    وبعدين انتا وجعت دماغنا بالسياسه
    ومتردش على تعليقي
    ب شكرا على تعليقك
    ياريت تضيف حاجه جديدة
    كتك نيله انتا واوباما
    هههههههههه
    سلام يازعيم

  • Gilan

    حسام
    اوحي تزحل
    انتا عارف انى بهزر معاك
    وكمان انتا فلقتنا ب شكرا ع تعليقك
    وع فكرة بقه
    انا هقول للناس دي على خطتك الخمسيه في انك تفجر نفسك على الحدود
    خاف بقه على نفسك منى لانى شرانيه اوى

    نيها هاهاهاهاهاهاااااا

  • Gilan

    نسيت اقولك انى مش بحب الضحكه دى والله
    بس حبيت اجربها
    وخصوصا انك فالقني ب ديفل بتاع
    سلام مش هرجع تاني مش تقلق

  • أنفاس الصباح

    ازيك يا حسام

    جميل جدا متبعتك الاحداث العالمية

    لن اتعجل فى الحكم الان

    الاصل ان ليس هناك ما يدعو للتفاؤل به

    مش عارفة الدعاء الاخير ده

    خايف عليه من المسلمين ولا عليهم منه

    الاغنية حلوة قوى
    والصورة فى البروفيل كمان

    شد حيلك فى المذاكرة
    ربنا يوفقك

  • هاني جابر

    دعوة لصيام يومي الأثنين 24/11 - 1/12 والدعاء لإخواننا في غزة والتبرع بثمن وجبة الافطار لأهالينا في غزة
    والي عايز يشارك يسجل معانا في حملتنا بوضع البانر في مدونته والمشاركة في الجروب ويدعو الناس كلها للمشاركة معانا
    هدفنا 1.000.000 مسلم يدعو ويتبرع لاخواننا الرقم سهل ونقدر نحققه بس عايز تعاون وجدية
    والي ميقدرش يصوم يوم يصوم التاني بس لازم نصوم من اجل اخواننا في غزة

    البانر علي المدونة


    www.bahebalhorea.blogspot.com


    http://www.facebook.com/group.php?gid=37720052122

  • حسام يحى

    بطوط

    يارب

  • حسام يحى

    محمد العتر

    ربنا يعينك ياسيد

    :)

  • حسام يحى

    gilan

    :)

  • حسام يحى

    انفاس الصباح

    :)

    ازى حضرتك

    :)

    انا اقصد يبعد عنهم ويخليه فى حاله :)

  • alerts

    buy louis vuitton
    louis vuitton uk
    louis vuitton speedy
    louis vuitton wallet
    louis vuitton purses


لو صندوق التعليق مش ظاهر ممكن تعمل ريفرش

next previous